پلاتر یک چاپگر کامپیوتری برای چاپ گرافیک برداری است. در گذشته، پلاترها در برنامه های کاربردی مانند طراحی کامپیوتری مورد استفاده قرار گرفتند، هرچند که معمولا با پرینترهای معمولی معمولی جایگزین شده اند. پلاتر یک نسخه کپی از خروجی را می دهد. این تصاویر را روی یک کاغذ پلاتر با استفاده از قلم ترسیم می کند. پلاترها برای چاپ طرح های کشتی ها و ماشین آلات، طرح ها برای ساختمان ها و غیره استفاده می شوند.
فهرست
۱٫ بررسی اجمالی
۲ پلاتر الکترواستاتیک
۳ برش پلاتر
۴ تاریخچه
۵ برش وینیل
۶ جدول برش استاتیک
۷ استفاده معاصر از پلاتر قلم
۸ همچنین ببینید
۹ منابع
بررسی اجمالی
پلاترهای کنترل شده سیگنال از نویسندگان XY به طور کامل آنالوگ استفاده شده به عنوان دستگاه های خروجی برای ابزار اندازه گیری و کامپیوترهای آنالوگ استفاده می شود.
پلاتر قلم را با حرکت یک قلم یا ابزار دیگر در سطح یک قطعه کاغذ چاپ کنید. این به این معنی است که پلاترها دستگاههای گرافیکی بردار هستند، نه گرافیک شطرنجی مانند سایر چاپگرها. پلانگرهای قلم می توانند هنر پیچیده ای را شامل شوند، از جمله متن، اما به دلیل حرکت مکانیکی قلم ها به آرامی انجام می شود. آنها اغلب قادر به ساختن یک منطقه جامد رنگی نیستند، بلکه می توانند با کشیدن تعدادی خطوط نزدیک و منظم، منطقه را از بین ببرند.
قطعه سازان سریعترین راه را برای کارآیی تولید نقاشی های بسیار بزرگ و یا آثار هنری بر اساس رنگ با رزولوشن بالا ارائه دادند، زمانی که حافظه کامپیوتر بسیار گران بود و قدرت پردازنده بسیار محدود بود و انواع دیگر چاپگرها توانایی های خروجی گرافیکی محدودی داشتند.
پلاتر پلها اساسا منسوخ شده اند و با پرینترهای جوهر افشان و پرینترهای مبتنی بر تونر LED جایگزین شده اند. چنین دستگاه ها هنوز می توانند زبان های بردار را که در ابتدا برای استفاده از پلاتر طراحی شده اند، درک کنند، زیرا در بسیاری از کاربردها، جایگزین کارآمدتری برای داده های شطرنجی هستند.
پلاترهای الکترواستاتیک
پلاترهای الکترواستاتیک یک فرایند انتقال تونر خشک را شبیه آنچه در بسیاری از دستگاه های فتوکپی استفاده می شود. آنها سریع تر از پرینتر های قلم بودند و در فرمت های بزرگ موجود بودند، مناسب برای تکثیر نقشه های مهندسی. کیفیت تصویر اغلب به عنوان پلاترهای رسمی معاصر نبود. پلاترهای الکترواستاتیک در هر دو نوع مسطح و درام ساخته شده اند.
پلاترهای برش
پلاترهای برش از چاقو برای برش دادن به قطعه ای از مواد (مانند کاغذ، میالر یا وینیل) استفاده می کنند که بر روی سطح مسطح پلاتر قرار دارد. این به این دلیل است که پلاتر برش به یک رایانه متصل شده است، که با طراحی برش تخصصی یا طراحی نرم افزارهای کامپیوتری مجهز شده است. این برنامه های نرم افزاری کامپیوتری مسئول ارسال ابعاد و طرح های لازم برش جهت اداره چاقوی برش برای تولید نیازهای اصلاح شده پروژه می باشد. [۱]
در سال های اخیر استفاده از برش پلاتر ها (به طور کلی دستگاه های برش و برش) با علاقه مندان به صنایع دستی کاغذی مانند کارتن سازی و اسکرپابوکینگ محبوب شده است. چنین ابزارهایی اجازه می دهد تا اشکال کارت مورد نظر بسیار دقیق برداشته شود و کاملا یکسان تکرار شود.
تاریخ
تعدادی از زبان های کنترل کننده چاپگر برای استفاده از قلم پرینتر ایجاد شده اند و دستوراتی مانند «قلم بلند کردن از کاغذ»، «جای قلم در کاغذ» یا «رسم خط از اینجا به اینجا» را ارسال می کنند. سه زبان مشترک کنترل مبتنی بر ASCII مبتنی بر HP-GL Hewlett-Packard، جانشین HP-GL / 2 و Houston Instruments DMPL می باشد. در اینجا یک اسکریپت HP-GL ساده برای رسم خط است:
SP1؛
PA500،۵۰۰؛
PD؛
PR0،۱۰۰۰؛
PU؛
SP؛
این برنامه دستورالعمل پلاتر را به ترتیب برای گرفتن اول قلم (SP1 = Select Pen 1) برای رفتن به مختصات X = 500، Y = 500 در ورق کاغذ (PA = Plot Absolute)، برای کاهش قلم در برابر کاغذ (PD = قلم پایین)، برای حرکت ۱۰۰۰ واحد در جهت Y (در نتیجه رسم خط عمودی – PR = قطعه نسبی)، برای بلند کردن قلم (PU = قلم بالا) و در نهایت آن را در عقب قرار دادن آن.
برنامه نویسان با استفاده از FORTRAN یا BASIC عموما این بسته های نرم افزاری مانند کتابخانه Calcomp یا بسته های گرافیکی مستقل از قبیل کتابخانه های AGL Hewlett-Packard یا برنامه های BASIC یا بسته های بالا مانند DISSPLA را برنامه نویسی نمی کنند. این عوامل فاکتور پوسته پوسته شدن را از مختصات جهان به مختصات دستگاه ایجاد می کند و به دستورات پایین دستگاه تبدیل می شود. برای مثال، برای رسم X * X در HP 9830 BASIC، این برنامه خواهد بود
۱۰ SCALE -1،۱،۱،۱
۲۰ برای X = -1 به ۱ مرحله ۰٫۱
۳۰ PLOT X، X * X
۴۰ بعد X
۵۰ پین
۶۰ پایان
فایل: Xx.ogv
پلاتر برچسب
برنامه ریزان قلم، مانند Calcomp 565 از سال ۱۹۵۹، با قرار دادن کاغذ بر روی یک غلتک که کاغذ را برای حرکت X حرکت داد، در حالی که قلم به عقب و جلو حرکت کرد. این مقاله در قالب رول عرضه شد و دارای سوراخ هایی در امتداد هر دو لبه است که توسط چرخکاران در غلتک ها وارد شده بود.
رویکرد دیگر، به عنوان مثال Computaverision’s Interact I شامل اتصال قلم توپ به تهیه پانتوگراف و رانندگی ماشین با موتورهای پله ای کنترل شده توسط کامپیوتر است. این به این معنا بود که تا حدودی آهسته حرکت می کند، و همچنین نیاز به فضای طبقه برابر با اندازه کاغذ، اما می تواند به عنوان دیجیتایزر دو برابر شود. یک تغییر بعد افزودنی بود